Trenuri anulate şi întârzieri de peste o oră, după ce semafoarele feroviare s-au oprit ieri în principala gară a Capitalei. Situaţia a fost agravată de faptul că hoţii au operat chiar la instalaţia care deservea şi principalele macazuri.
„Dis-de-dimineaţă, colegii de la linii au văzut că nu mai mergeau semafoarele. S-a dat alarma şi au început verificările. Au lucrat de azi-dimineaţă (ieri dimineaţă - n.r.) întruna să le înlocuiască, să le înnoade", ne spune un angajat al CFR, care verifica ieri garniturile care plecau din Gara de Nord, evident, cu întârziere. Furturi de cabluri de cupru au mai avut loc pe calea ferată din zona Capitalei, spune el, dar niciodată atât de aproape de gară. „Sunt aurolaci care stau pe lângă gară. Ne-am mirat şi noi că au avut curaj să fure aici, la doi paşi. Au dat totul peste cap, tocmai pentru că le-au luat p-alea de lângă Podu' Grand, chiar unde sunt toate macazurile. Tot ce venea şi ieşea a fost oprit", completează un alt angajat CFR, potrivit căruia există pază numai în incinta Gării de Nord.
Traficul feroviar a fost blocat ieri pentru câteva ore în cea mai mare gară a României, după ce în noaptea de duminică spre luni au fost furate cablurile de la instalaţia de semnalizare pe direcţia Pajura. Angajaţii CFR au anunţat poliţia despre o defecţiune la calea ferată în jurul orei 5.00, iar oamenii legii au descoperit opt cabluri tăiate şi mai multe bucăţi lăsate în apropierea căii ferate. Un comunicat al CFR SA anunţa furtul a 20 de metri de cabluri şi, pentru că siguranţa traficului a fost pusă în pericol, oficialii CFR au decis anularea a şapte trenuri.
Defecţiunea a blocat însă şi manevrele pe tronsonul Bucureşti Nord - Griviţa şi circulaţia de la Depoul Bucureşti Călători, unde se formează garniturile pentru Gara de Nord, iar trenurile dinspre şi către Constanţa şi Galaţi au avut întârzieri chiar de până la 80