• Producatorul francez Renault întâmpina dificultati în a-si comercializa modelul pe unele piete aflate în dezvoltare, cum ar fi India • Loganul este, însa, la mare cautare în rândul clientilor din tarile bogate, care încearca sa faca economii, "mâncând" din vânzarile modelelor ce aduc un profit sporit Renault, respectiv Clio
Cu sase ani în urma, Renault pornea sa cucereasca pietele emergente cu un automobil accesibil, Dacia Logan, cu dotari minime, scrie cotidianul economic The Wall Street Journal. Acum, producatorul francez întâmpina dificultati în a-si comercializa modelul pe unele piete aflate în dezvoltare, cum ar fi India. Modelul este, însa, la mare cautare în rândul clientilor din tarile bogate care încearca sa faca economii, "mâncând" din vânzarile modelelor ce aduc un profit sporit Renault, respectiv Clio.
Este pentru a doua oara în decurs de trei luni când o publicatie de prestigiu din strainatate aduce în discutie competitia interna dintre Dacia si Renault, dupa ce Financial Times relata în noiembrie ca Renault risca sa transforme marca Dacia într-un competitor puternic, asa cum a facut Volkswagen cu Skoda. În 2010, mai mult de un sfert din vânzarile Renault l-a reprezentat modelele cu dotari de baza, care costa mai putin de doua treimi din pretul unui automobil echivalent standard. Vânzarile Renault de modele low-cost au totalizat 684.882 unitati în 2010, aproximativ jumatate fiind reprezentate de marca Dacia, comercializata în principal în Europa, cealalta jumatate fiind modele low-end marca Renault comercializate pe piete emergente.
Schimbare radicala
Anul trecut, Dacia a vândut aproape 350.000 automobile asamblate la uzina din România si la cea din Maroc. Dintre acestea, peste 110.000 s-au vândut în Franta, iar 40.500 în Germania - fostul lider în ceea ce priveste vânzarile în 2009 - cu peste 80.000 masini