Direcția Generală de Finanțe Publice Bacău a început să primească formularul unic 112. Contribuabilii sunt îndemnați să depună acest document și pe internet, nu doar la ghișeu, mai ales că din vară acest lucru va fi obligatoriu.
Declaraţia unică, privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale, care vine să-i scutească pe agenții economici de drumuri făcute la Șomaj, Pensii și Casa de Asigurări de Sănătate poate fi depusă și online, prin intermediul portalului e-guvernare.
Diferența constă în faptul că pentru această opțiune este obligatorie deținerea unui certificat digital.
„Noi îi sfătuim pe contribuabili să se grăbească și să depună formularul din timp pentru a se evita formarea cozilor în ultimele zile disponibile pentru această procedură. Mai mult, pot aplica și pe internet. Contabilii trebuie să știe că este suficient un singur certificat digital pentru toate firmele la care ține evidența contabilă și nu pentru fiecare agent economic în parte", explică Adrian Anghel, purtătorul de cuvânt al DGFP Bacău.
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se poate obţine de la unul dintre cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi și care se găsesc pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale la secţiunea Registrului furnizorilor de servicii de certificare sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice.
Declaraţia unică, va putea fi depusă şi pe suport de hârtie încă o jumătate de an, până la 1 iulie 2011, dupa care depunerea se va face doar online.