În Nădlac sunt mai multe grădiniţe care funcţionează cu program normal sau cu program prelungit, şi unde copii de toate vârstele sunt pregătiţi şi îndrumaţi în formarea celor „şapte ani de acasă” de către nişte educatoare foarte pricepute.
În unele dintre aceste grădiniţe sunt incluse şi diferite Proiecte pentru reforma Educaţiei copiilor, proiecte care au ca scop principal îmbunătăţirea calităţii infrastructurii sistemului educaţiei şi de a răspunde nevoilor concrete ale copiilor prin asigurarea unor servicii îmbunătăţite care să favorizeze atingerea potenţialului maxim al fiecărui copil, totul în conformitate cu standardele educaţionale internaţionale.
În acest context, în ultima perioadă au fost renovate şi reamenajate spaţiile unor grădiniţe prin lucrări de înlocuire a instalaţiilor sanitare, schimbarea instalaţiilor electrice, refacerea acoperişului şi a faţadei, schimbarea tâmplăriei, extinderea cu o nouă sală de mese şi o sală multifuncţională pentru copii, astfel încât acestea să fie cât mai „primitoare” şi cât mai aranjate conform noilor cerinţe din U.E.
Aici copii sunt îndrumaţi de către nişte educatoare care depun foarte mult interes atât pentru pregătirea lor profesională cât şi pentru ca fiecare grupă de vârstă a copiilor să fie cât mai bine pregătită pentru momentul în care vor păşi în anii de şcoală.
“Din păcate, nici cei din Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad, nici responsabilii de pe plan local nu se gândesc că şi la Nădlac sunt destui copii cu diferite handicapuri, inclusiv mentale, copii care şi ei ar merita să fie incluşi măcar într-o grupă de pregătire şi o persoană competentă să se ocupe de educaţia lor măcar 2 – 3 ore pe zi. Este demonstrat faptul că orice copil cu un handicap oarecare asimilează mai mult atunci când el face parte dintr-un grup, când este inclus într-o colectivitate”, a spus Gheorghe Suciu din Nădlac. @