Ministerul Economiei a lansat ieri forma finală a strategiei guvernamentale pentru sprijinirea IMM-urilor, în perioada 2009-2013. Dacă doi ani s-au scurs deja cu elaborarea acestei strategii, rămâne de văzut ce se va mai pune în practică. Sursa: Vlad Stanescu
Documentele postate pe site-ul ministerului au în total 243 de pagini: 88 pagini - partea introductivă, 65 pagini - documentul strategic şi 90 pagini - planul de acţiune.
Întrebaţi care sunt următorii trei paşi prioritari din strategie care vor fi implementaţi în perioada viitoare, reprezentanţii Ministerului Economiei nu i-au putut defini.
"E dificil a spune că facem asta sau asta. Avem foarte multe lucruri de făcut", a declarat Emil Ionescu, manager de proiect în cadrul ministerului. Deocamdată, următorii doi paşi sunt tot administrativi: apro barea documentului prin hotărâre de guvern, apoi înfiinţarea în cadrul ministerului a unei unităţi de implementare a strategiei, potrivit consultantului KPMG, care a lucrat la elaborarea strategiei.
Arieratele, problema majoră
În opinia acestuia, următoarea etapă, extrem de importantă, este diversificarea instrumentelor financiare pentru IMM-uri, cât mai curând, în 2011.
Printre priorităţile enumerate în strategie se numără îmbunătăţirea accesului IMM-urilor la finanţare sau dezvoltarea sistemului educaţiei antreprenoriale. Cât de mult se bazează firmele pe această strategie? IMM-urile sunt cei mai importanţi angajatori din economie, cu toate că recesiunea a redus cu peste 100.000 numărul acestora.
"Nu de strategii duce lipsă România. E puţină inflaţie de strategii, care de obicei înseamnă multă statistică", spune Mihai Ionescu, preşedintele Asociaţiei Exportatorilor şi Importatorilor din România.
În opinia lui Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor, p