Armatorii greci, ale căror afaceri au avut de suferit pe fondul impasul economic prin care încă trece statul elen, au profitat din plin de criza din Libia, solicitaţi să evacueze zecile de mii de muncitori străini angajaţi ai companiilor petroliere. De cealaltă parte a Mediteranei, turismul spaniol se pregăteşte pentru un an aglomerat după ce tot mai mulţi europeni au ales plajele iberice în detrimentul celor egiptene şi tunisiene. Sursa: Reuters
Opt feriboturi, operate de trei companii elene de transport maritim, fac de mai multe zile curse neîntrerupte între portul libian Benghazi şi insula Creta şi arhipelagul maltez. Preţul pentru o singură cursă este de 250.000 de euro, potrivit unei firme elene de consultanţă, citată de Financial Times.
Anek şi Hellenic Seaways, aparţinând grupului Vardinoyannis, Minoan Lines şi Agoudimos Lines sunt companiile la care guvernul de la Beijing a apelat pentru a scoate din Libia muncitorii chinezi angajaţi de companiile petroliere occidentale.
Aproape 18.000 din totalul de 48.000 de muncitorii chinezi din Libia au fost deja evacuaţi, alături de câteva sute de europeni, în porturile greceşti Souda şi Heraklion din insula Creta. De aici, guvernul de la Beijing va apela la companiile aeriene chineze pentru a-i repatria pe cei deja evacuaţi din Libia.
Nu mai puţin de 20 de milioane de euro vor intra în conturile armatorilor eleni, prognozează operatorii, în condiţiile în care cursele spre şi dinspre Libia vor continua şi în următoarele zece zile. Guvernele de la Brasilia şi Caracas au solicitat şi ele serviciile armatorilor eleni. Anul trecut, companiile care operează cele aproximativ 80 de feriboturi din Grecia au înregistrat pierderi de circa 250 de milioane de euro, mai scrie ziarul britanic.
Exod spre coastele iberice
Revoltele din lumea arabă sunt o veste bună şi