Mircea Albulescu s-a aflat, pentru cateva zile, in Grecia. S-a intalnit cu reprezentanti ai Comunitatii romane din Nafplio, a participat la serbarea de 8 Martie organizata de Comunitatea romana "Sfantul Stefan cel Mare" din Atena, in saloanele Ambasadei, si a dorit sa ia masa la un restaurant cu specific romanesc.
Intre doua feluri de mancare traditionala, l-am rugat pe maestru sa raspunda catorva intrebari:
Maestre, de ce ati ales Grecia?
Gresit. Grecia m-a ales pe mine.
Imi vin in minte o multime de roluri ale dumneavoastra. Totusi, care v-a fost cel mai drag?
Toate mi-au fost dragi, la momentul lor. Insa rolul meu este... cel din piesa Danton. Camil Petrescu. Danton, piesa scrisa la indemnul lui Gheorge Storin in anii 1924-1925, a fost pusa in studiu de Compania Bulandra la cererea acestuia, dar dupa ce rolurile "au fost scoase", piesa a fost inlaturata in ziua primei repetitii de doamna Lucia Sturza Bulandra.
De atunci, Storin n-o ierta niciodata pe doamna Bulandra cand ii taia calea si rostea, cu dictia sa penetranta si cu glasul sau voalat discret de o raguseala domneasca: "Dis-pe-ra-ta se-co-lu-lui!".
Profesorii mei au fost oameni mari, ma inclin in fata rabdarii Aurei Buzescu si a celorlalti.
Teatru sau cinematografie?
Teatru, teatru, teatru. Si mai mult teatru radiofonic, din 1.000 de motive. Daca 1.000 de oameni asculta... fiecare "vede" alta piesa. Teza mea de doctorat are ca subiect Teatru Radiofonic. Este receptorul cel mai creator. Este, fara indoiala, cea mai prodigioasa dintre activitatile mele artistice.
Suntem in martie. La cutremurul din 4 martie 1977 familia artistica a pierdut nume mari. L-as aminti doar pe Toma Caragiu...
Da, o mare pierdere... si nu numai. Dintre noi insa s-au dus putini atunci, moartea face parte din