Dacă aţi trecut pe la metrou, cu siguranţă privirea v-a fost atrasă de un afiş alb-negru cu un mesaj incitant: „Romanul „CE NE SPUNEM CÂND NU NE VORBIM” are două volume. Primul volum...publicat de Editura Trei. Al doilea volum...un spectacol de teatru regizat de autoare. Cel de-al doilea volum nu va fi publicat niciodată. Pentru a avea parte de povestea integrală sunteţi invitat să acceptaţi provocarea de a fi în sala de spectacol”. Sursa: Codrin Prisecaru
Neconvenţionala metodă de promovare a fost aleasă chiar de autoare, regizoarea Chris Simion, alături de Editura Trei, unde a apărut cartea „Ce ne spunem când nu ne vorbim”. Potrivit regizoarei, o strategie inedită era necesară şi nu a fost inventată de dragul succesului.
„Nu mi-am lansat niciodată o carte într-un mod convenţional”
„Eu nu mi-am lansat niciodată o carte într-un mod convenţional, unde criticii vin şi vorbesc frumos. Nu am nevoie de laude cumpărate. Succesul apare dacă ceea ce faci este sincer şi are valoare. Romanul şi piesa de teatru nu vor avea succes datorită lansării neconvenţionale. Vor avea succes doar dacă cei care citesc cartea sau văd spectacolul se regăsesc în ceea ce am scris şi spun mai departe şi altora”, spune Simion.
Cartea are în centru un personaj feminin căreia i se pune un diagnostic fatal. Drept urmare, îşi abandonează iubitul, părinţii şi prietenii, însă după doi ani de zile îşi reface analizele şi află că este sănătoasă tun. Romanul este structurat ca o corespondeţă pe e-mail între două personaje: „Ceea ce îşi spun direct, ceea ce scriu şi nu trimit şi rămâne în “draft”, ceea ce scriu şi sterg şi ajunge în “trash””, explică autoarea.
„Până acum nu am mai scris dramaturgie”
Al doilea volum, adică piesa de teatru, nu este o continuare a romanului, dar are aceeaşi temă: minciuna folosită ca un cârlig de evadare dintr-o situ