Primul magazin H&M din România s-a deschis astăzi în Bucureşti, la parterul centrului comercial AFI Palace Cotroceni. O coadă de 150 de metri, la care au stat 1.000 de persoane, s-a format cu aproape o oră înainte de 11, când magazinul a permis accesul vizitatorilor. Sursa: Răzvan VălcăneanţuSursa: Răzvan Vălcăneanţu
1 /.
În această dimineaţă, puţine au fost ziarele din Bucureşti care nu au avut reclamă la H&M. La televiziuni, retailerul suedez a pompat sume uriaşe de bani, cumpărând spaţii generoase de reclamă. Staţia de metrou Unirii, principalul nod al traficului cu metroul în Capitală, poartă de peste o săptămână numai reclame la H&M.
700 de oameni în magazin, alte sute mereu la coadă
Toată această promovare s-a văzut în această dimineaţă, când circa 1.000 de persoane au stat la coadă, aşteptând deschiderea magazinului. Şirul de oameni, secţionat de oamenii de ordine în mai multe pâlcuri, s-a întins până aproape de magazinul Zara, concurent direct al H&M.
După ora 11, primii 700 de oameni au intrat în spaţiosul magazin, în timp ce alte 700-800 au refăcut coada iniţială. Din afara şirului, părea ca o coadă la moaşte, pe "teren" acoperit. Numai că în loc de jandarmi erau agenţi de pază îmbrăcaţi elegant, iar gardurile metalice "s-au prefăcut" în benzi textile întinse între piloni de plastic. Din când în când, unii dintre noii veniţi încercau să se furişeze în faţă, fiind uşuiţi spre coadă de agenţii de pază.
H&M România şi concurenţa, prin ochii cumpărătorilor
Primii 100 de vizitatori s-au ales cu câte un cupon din partea H&M, cu o reducere de 80 de lei. De banii aceştia poţi să îţi iei o rochiţă (mai pui doar 10 lei) sau două tricouri bărbăteşti.
Curios estă că aproximativ o treime dintre vizitatorii de astăzi au fost băieţi. "Mă aşteptam să fie o coadă aşa de lungă, au avut reclamă peste tot", spune Crist