Şefii judeţului Iaşi au anunţat că vor rezilia contractul cu cei doi constructori ai DJ 248 Iaşi-Vaslui, firma portugheză Jaop asociată cu Moldotrans Auto Iaşi. Cu patru luni înainte de sfârşitul oficial al lucrărilor de modernizare al drumului, edilii caută alt constructor, după ce portughezii au părăsit şantierul, iar asociatul din Iaşi nu are capacitatea să contractul de 42,3 milioane de lei.
Drumul groazei, Iaşi-Vaslui, predat spre asfaltare firmei asociate cu portughezii care i-au ţepuit pe administratori
După ce constructorul portughez a fugit din ţară şi a renunţat să mai asfalteze DJ 248, unul dintre cele mai găurite drumuri din Moldova, şefii judeţului Iaşi au reziliat contractul cu ei, urmând a preda lucrarea firmei asociate. Moldotrans Auto a renunţat din cauza garanţiilor pe care trebuia să le achite.
„La început a avut această intenţie. Nu cunosc motivele pentru care a renunţat. El trebuia să pună o garanţie în locul Jaop de bună execuţie de 1 milion de euro şi mai era de plătit o penalizare de 2 milioane de euro dacă nu termină lucrarea la timp. Probabil că nu şi-a găsit un asociat corespunzător", a explicat Simirad decizia firmei ieşene.
Preşedintele CJ va cere de la Agenţia de Dezvoltare Nord Est o prelungire a termenului de implementare a proiectului. Conform licitaţiei adjudecate firmei portugheze, lucrarea trebuie finalizată până în luna iulie.
„Avem inima strânsă pentru că vom scoate din nou la licitaţie lucrarea şi caruselul licitaţiilor şi a contestaţiilor pot continua la nesfârşit", a mai spus Simirad.
Probleme sunt şi la proiectul de asfaltare a DJ 208 limita judeţului Neamţ-Iaşi-limita judeţului Suceava. Se pare că lucrările s-au oprit la bariera dintre judeţele Iaşi şi Neamţ, care are o lungime de 3 kilometri şi care permite accesul cu DJ 208.
Drumul spre S