Companiile din România şi-au schimbat comportamentul ca urmare a crizei financiare, solicitând firmelor de leasing finanţări în special pentru active care influenţează activitatea desfăşurată, în detrimentul achiziţiei de autoturisme pentru uz personal, potrivit Raiffeisen Leasing. Felix Daniliuc, şeful Raiffeisen Leasing, a declarat: "Dacă până în 2009 interesul era în egală măsură pentru finanţarea unei maşini de uz personal şi poate pentru încă două-trei camioane cu care să facă afacerea, acum tendinţa este de soluţionare a nevoilor de finanţare exclusiv pentru active care influenţează activitatea companiei. Acolo unde am finanţat autoturisme au fost flote mici pentru activitatea de distribuţie a companiei, nu pentru uzul propriu. Acest lucru a devenit mai proeminent în primul trimestru al acestui an".
El a arătat că se observă din ce în ce mai multe planuri de afaceri realiste, ceea ce reprezintă un element de confort în execuţia contractelor de leasing.
"Preponderent solicitările sau interacţiunile pe care le avem cu clienţii indică nevoi de finanţare în zona echipamentelor şi a facilităţilor de susţinere a activităţii în infrastructură, echipamente medicale şi agricultură. Acestea sunt şi zone pe care ne propunem să le finanţăm în acest an", a spus directorul general al Raiffeisen Leasing.
Raiffeisen Leasing vrea să finanţeze companiile şi IMM-urile şi nu are ca obiectiv creditarea persoanelor fizice.
Şeful Raiffeisen Leasing estimează că valoarea pieţei de leasing va creşte la 1,3 miliarde de euro în acest an, de la 1,12 miliarde de euro la finele lui 2010.
Domnia sa a atras atenţia că există firme de leasing care încep din nou să se axeze doar pe volumele activităţii şi acest lucru ar putea determina apariţia unei noi crize în sectorul de profil: "Constat acum că există încă jucători din piaţa de leasing care încearcă să atragă c