Dan Şucu, proprietarul afacerii Mobexpert, cel mai mare jucător din industria mobilei, este de părere că "loc pentru atitudine antreprenorială" există acum, "poate mai mult" decât în trecut, pentru că se pot identifica nişe, chiar şi în piaţa de mobilă, care au potenţialul de a creşte.
În acest context, el se întreabă retoric dacă în situaţia actuală din economie o companie ar trebui să se concentreze doar pe ideea de a nu pierde sau există şanse de a creşte în vânzări.
"În general într-o organizaţie sunt foarte mulţi manageri care sunt obsedaţi de ideea de a ajunge de la 95% din plan la 100% din plan (buget - n.red.), nu cum ajung să crească de zece ori sau de cinci ori (pe anumite nişe - n.red.). Acesta este apanajul managementului de a-şi face bugete şi de a se încadra în ele", a afirmat Şucu într-un interviu pentru Ziarul Financiar. El adaugă faptul că mulţi manageri se concentrează pe ce nu merge, când ţinta ar trebui să fie nişele cu potenţial.
Cu mobila în faţa magazinelor
În ceea ce priveşte Mobexpert, pariul lui Şucu din magazine din acest an este reprezentat de mobila de grădină, segment de nişă care în 2010 şi-a dublat vânzările şi care anul acesta ar putea creşte de cinci ori, potrivit estimărilor omului de afaceri.
Pe lângă mobila de grădină Şucu mizează şi pe decoraţiunile de sezon (colecţii de farfurii, pahare, lumânări etc.), pentru ca oamenii care intrau până acum în magazin şi nu cumpărau mobilă sau alte decoraţiuni de valori mai mari să iasă totuşi cu o achiziţie, chiar dacă era de valoare mică.
Segmentul de mobilă şi decoraţiuni a reprezentat anul trecut sub 1% din business, adică sub un milion de euro, potrivit estimărilor ZF, dar ţinta pentru acest an pe acest segment este stabilită la 7-8% din vânzări, adică peste 7 mil. euro.
"Nu ne aşteptăm ca fact