Vânzările Dacia scad pe fondul revenirii pieţei auto europene. Dacia ocupă locul 17 în Uniunea Europeană în funcţie de numărul înmatriculărilor noi de automobile din primul trimestru.
Într-un clasament cu 32 de mărci, marca românească a vândut 62.819 unităţi, rezultatul reprezentând o scădere de 3,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, potrivit datelor ACEA.Înmatriculările Dacia au o pondere de 1,8%, la fel ca în primele trei luni ale anului trecut, în totalul de 3.583.185 de unităţi consemnat la nivel comunitar. În UE înscrierile au scăzut cu 2,3%.
Clasamentul mărcilor este condus de Volkswagen, cu 413.842 de unităţi, (11,5% în totalul înscrierilor în circulaţie). Pe locul doi se plasează Ford, cu 295.622 de unităţi înmatriculate, iar pe poziţia a treia stă Renault, cu 294.812 de înscrieri. Cota Renault s-a redus de la 8,7% la 8,2%. După Dacia, pe locul 18 se află Kia, cu 62.775 de înscrieri în circulaţie.
În luna martie, pe pieţele din UE au fost înregistrate 25.667 de automobile Dacia noi, în scădere cu 16,6%. Compania din Mioveni cunoaşte un declin al modelelor Logan şi Sandero, acesta fiind compensat de livrările solide ale SUV-ului Duster. Cele mai importante pieţe externe ale Dacia au fost în 2010 Franţa, Germania şi Brazilia.
Piata auto a Uniunii Europene a crescut în februarie cu 0,9% la 981.429 de automobile înmatriculate, conform datelor ACEA. Creşterile cele mai mari au fost relizate de Ţările Baltice. Cea mai importantă piaţă auto din UE a rămas în continuare piaţa Germaniei, cu 224.426 de autoturisme.