Romania se afla pe locul al treilea in topul tarilor cu cele mai multe branduri nou intrate pe piata in anul 2010, fiind devansata de Turcia si India, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara CBRE, la care au participat peste 300 de retaileri din 73 de tari din lume.
India si Turcia se plaseaza inaintea Romaniei, in conditiile in care cererea interna din partea noii formate clase de mijloc este in continua crestere. Tari precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plaseaza pe pozitii similare cu Romania, arata studiul „How Global is The Business of Retail”, realizat de CBRE.
Romania se plaseaza pe locul 33 din cele 73 de tari analizate in ceea ce priveste prezenta comerciantilor internationali. Dintre acestia cel mai bine reprezentanti sunt comerciantii din sectorul fashion & denim, urmati de comerciantii cu domenii de activitate specifice, se mai arata in studiul citat.
„Chiar daca am asistat la o intarire a prezentei comerciantilor de lux in ultimele 12 – 18 luni, in continuare exista loc pentru expansiune, in conditiile in care doar 7% din aceasta categorie de comercianti analizati sunt prezenti si in Romania”, spun cei de la CBRE.
Peste 50% dintre retailerii functioneaza in sistem de franciza
Francizele reprezinta o metoda de operare comuna in Romania: 56% din comerciantii folosesc acest model, dar acest procentaj este in scadere fata de anii trecuti. Anumite companii mama au fost nevoite, in ultimele 12 – 18 luni, sa preia activitatea francizorului din motive de slabe rezultate financiare. In multe din cazuri insa, marile corporatii aleg sa intre direct in piata, nu prin francizori, mai spun cei de la CBRE, dand exemplu retailerii precum H&M, Inditex, C&A, New Yorker.
In topul mondial al tarilor cu cea mai buna prezenta a comerciantilor internationali conduce Marea Britanie cu un proc