Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) cere autorităţilor să prezinte transparent şi cel puţin trimestrial stadiul de realizare a diferitelor proiecte de infrastructură, în principal rutieră şi feroviară, finanţate din fonduri europene, buget şi instituţii bancare internaţionale.
"AOAR îşi exprimă public dezacordul faţă de schimbările frecvente ale priorităţilor Guvernului în ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură de transport", se arată într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului şi Ministerului Transporturilor.
Reprezentanţii oamenilor de afaceri dau ca exemplu în acest sens investiţia pentru realizarea unui traseu de mare viteză pe calea ferată între Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa.
"Această axă feroviară ar lega cele patru oraşe cu axa feroviară Paris-Strasbourg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta. Anunţată oficial, în şedinţa comună de guvern România-Ungaria din noiembrie 2007, ironizată şi neglijată în fapt de miniştrii care au condus Ministerul Transporturilor, această investiţie ambiţioasă cu o valoarea de circa opt miliarde de euro a fost folosită ulterior doar ca pretext al unor declaraţii publice ale unor politicieni", afirmă sursa citată.
Transporturile sunt opace la informaţii
AOAR menţionează că, din informaţiile publice, rezultă că Ministerul Transporturilor nici nu a răspuns, timp de mai mult de doi ani, scrisorilor oficiale de intenţie primite din partea ţărilor partenere interesate.
"Apreciem că politica promovată în domeniului transporturilor în România se află în discordanţă cu evoluţiile europene. Acestea investesc şi realizează linii de transport de mare viteză, în timp ce România investeşte pentru a reduce tot mai mult viteza, (vezi timpul de parcurs Bucureşti-Braşov-Sighişoara - 6,5 ore). Cerem public Ministerului Transporturilor să întocmească un Master Plan de Transport, r