O scurtă privire în urmă, pe piaţa electronicelor de consum, arată că 2010 a fost marcat “emoţional” de invazia televizoarelor 3D, precum şi de apariţia primelor modele de tablet PC-uri. După cum era de aşteptat, vânzările au fost limitate pe segmentul TV 3D, din varii motive: preţurile ridicate, criza economică, lipsa de conţinut tridimensional. Studiul realizat de firma de cercetare de piaţă GfK arată că în 2010 s-au vândut pe piaţa românească 1400 de televizoare 3D. Dintre acestea, numai 200 de unităţi sunt plasme, restul LCD. Aceste date de la GfK diferă foarte mult de informaţiile furnizate de jucătorii importanţi de pe piaţă. Astfel, directorul reprezentanţei Panasonic România declara săptămâna trecută că firma japoneză a vândut în 2010 peste 1.000 de televizoare 3D (numai plasma Tv), într-o piaţă care s-a ridicat la aproape 4.000 de unităţi. Pentru acest an, filiala locală a companiei japoneze estimează că va dubla vânzările de televizoare 3D, la peste 2.000 de unităţi, în condiţiile în care piaţa va urca de cel puţin două ori, ajungând la 8.000-10.000 unităţi. Raportul GfK arată că pentru 2011 ne putem aştepta la un volum de cel puţin trei ori mai mare decât cel înregistrat în anul 2010, respectiv peste 4000 de unităţi. Unul din motivele pentru care apar aceste inadvertenţe ar putea fi sursa cifrelor: livrări catre distribuitori, vânzări către clienţii finali.
În orice caz, semnele optimiste au apărut încă din primul trimestru al anului, când, potrivit raportului firmei de cercetare, s-au vândut pe piaţa locală 550 de televizoare 3D (plasma Tv, LCD, LED). În ceea ce priveşte ansamblul pieţe de televizoare, estimările variază între 480.000 şi 500.000 de unităţi, pentru anul trecut şi aproximativ 600.000 de unităţi pentru 2011.
Preţul echipamentelor 3D rămâne în continuare foarte ridicat, 1690 euro în ianuarie - februarie 2011, dar este în scăde