Nunta prinţului William cu Kate Middleton va aduce în Londra peste un milion de vizitatori care vor genera vânzări de aproximativ 620 de milioane de lire sterline, estimează retailerii. În balanţă atârnă însă costurile pe care bugetul public britanic le are de suportat cu nunta regală, arată New York Times.
Familia regală va plăti pentru petreceri şi grosul cheltuielilor, însă guvernul trebuie să acopere costurile cu forţele de ordine sau cu închiderea drumurilor de la Westminster Abbey la Palatul Buckingham. Mai sunt implicate costurile cu ziua liberă pe care guvernul a oferit-o britanicilor cu ocazia nunţii - unele autorităţi locale s-au plâns că nu le pot acoperi.
New Scotland Yard a refuzat să spună cât va cheltui pentru nunta regală. Costul total al nunţii părinţilor prinţului William, în 1981, s-au ridicat la 30 de milioane de lire sterline. Totuşi, unii economişti spun că nunta va ajuta economia.
"Este ca un turneu bun de fotbal. Cheltuielile cu hotelurile şi cateringul vor creşte", a spus Brian Hilliard, economist la Societe Generale din Londra.
Multe companii au început să lanseze produse legate special de nunta lui Will şi Kate, sperând la vânzări ridicate. Tesco, un mare lanţ de supermarketuri britanic, a început să vândă cu 16 lire sterline o copie a rochiei albastru închis, marca Isa London, pe care Kate Middleton a purtat-o la logodnă. Stocul s-a epuizat pe internet într-o oră de la lansare. QVC a avut acelaşi succescând a lansat o copie a inelului de logodnă al lui Kate.
Hotelurile oferă pachete personalizate de cazare. Hyatt Regency a venit cu pachetul "William şi Kate: Povestea Story", pentru 340 de lire sterline pe noapte, care include un cocktail inspirat din bijuteriile coroanei, o cutie de trufe şi un tur al Londrei. Operatorul german de turism TUI a oferit un pachet care include o vizită la magazinul de haine london