Dintre segmentele pieţei de mobilă, cel de birou a adus cele mai mari dureri de cap companiilor în ultimii ani, care au văzut cum industria în care activează se subţiază treptat şi ajunge la numai 30% din nivelul anului de vârf 2008.
Pe măsură ce puţinele companii care au decis să se mai mute şi-au luat mobila veche cu ele, firmele specializate în producţia sau importul mobilierului de birou au avut puţine resurse la îndemână pentru a-şi conserva businessul. De la izbucnirea crizei în 2008 piaţa a mers din inerţie o perioadă de timp, deoarece unele proiecte erau deja antamate, însă odată venite, scăderile nu s-a oprit.
În toată această perioadă a existat o presiune fantastică pe preţ, astfel că negocierile s-au purtat la sânge. Nici acum vânzătorii de mobilă nu sunt pe picior de egalitate cu cei care cumpără, ultimii fiind cei care fac regulile jocului pe această piaţă.
Odată cel mai efervescent segment al pieţei de mobilă, nişa de birou a început să scadă din 2009, ajungând la 50 de milioane de euro în acel an şi la 40 de milioane de euro sau chiar mai puţin în 2010, potrivit estimărilor companiilor. Anul 2008 a fost cel mai bun pentru jucătorii din această industrie, când piaţa a atins pragul de 100 de milioane de euro. Practic, în acea perioadă proiectele pentru mobilarea de noi clădiri de birouri se făceau singure, iar concurenţa se diferenţia în funcţie de noutăţi şi design. A fost perioada când în România începuse să se vorbească despre mobilier de birou de lux şi chiar au existat iniţiative privind deschiderea unor astfel de unităţi.
Astăzi, companiile aşteaptă mai degrabă venirea anului 2012, iar prognozele sunt că în 2011 piaţa îşi va atinge minimul.
"Piaţa de mobilă (de birou - n.red.) va fi serios afectată anul acesta. Unele mişcări vor există, însă fară ca acestea să se concretizeze în achiziţia de mobilă. Minimul va f