Scrisoarea face parte din studiul naţional de monitorizare a carierei profesionale a absolvenţilor, program iniţiat de Ministerul Educaţiei.
Lipsa virgulelor, schimbarea registrului de adresare către absolvent, scrierea cu literă mică a substantivelor proprii, lipsa diacriticelor la unele cuvinte şi omiterea unor litere sunt greşelile găsite în scrisoarea primită de absolvenţi de la universitatea la care au studiat. De exemplu, de la cea mai veche universitate din ţară, „Alexandru Ioan Cuza“ Iaşi, au plecat spre studenţi rânduri în care se găseau formulări de genul „consideraţi acesta scrisoare“ sau „vă rog încă odată“, greşeli de redactare şi de morfologie.
„Lipsesc multe virgule“
Scrisoarea a fost analizată de un lingvist ieşean care a dorit însă să-şi păstreze anonimatul. „Se observă că se schimbă registrul de adresare, la început se adresează pentru persoana I plural, apoi pentru persoana I singular. Lipsesc foarte multe virgule ceea ce denotă o lipsă de timp. Omiterea diacriticelor arată o neglijenţă. La fel şi scrierea cuvântului «universitate» cu literă mică. Se ştie foarte clar despre ce universitatea este vorba şi trebuia folosită majuscula“, spune profesorul de lingvistică. Întrebaţi despre cine este responsabil de scrisoare, cei de la Universitatea „Al. I. Cuza“ spun că au respectat ceea ce le-a ajuns de la Ministerul Educaţiei.
„Scrisoarea a fost redactată după tiparul la care s-a convenit pentru toate universităţile din ţară. S-a modificat doar numele instituţiilor. A fost un model acceptat la nivel naţional“, spune conf. univ. dr. Adrian Netedu, expert instituţional responsabil de program la nivelul Universităţii „Al. I. Cuza“.
„Scrisoarea era un draft!“
Coordonatorii programului naţional recunosc că scrisoarea conţine greşeli frapante, dar consideră că vina aparţine responsabililor locali. „Este ade