• Un pod de numai 15 metri lungime, care face legatura dintre judetele Iasi si Botosani, este in constructie de peste 10 ani • Investitia nu trebuia sa fie mai mare de 11 miliarde lei vechi
Un exemplu bun pentru a demonstra ritmul in care decurg uneori investitiile in refacerea sau modernizarea infrastructurii in judetul Iasi. In jurul anului 2000, din cauza intemperiilor, podul care face legatura dintre judetele Iasi si Botosani, prin comuna Andrieseni, s-a rupt. Pur si simpu, s-a prabusit in paraul Garla Morii, pe care il traverseaza. Primarul comunei a comandat un nou proiect tehnic si a solicitat finantare de la Guvern. S-a estimat la acea vreme ca valoarea lucrarilor de refacere a podului nu ar trebui sa depaseasca suma de 11 miliarde lei vechi. Dar abia prin anul 2009 autoritatile centrale au alocat suma de 1,19 miliarde lei vechi pentru demararea lucrarilor. Dar cum banii au fost putini, acestia au ajuns abia pentru organizarea santierului. "Inundatiile din 2010 ani au ras amenajarea de santier. Daca investitia era sustinuta financiar, adica sa se aloce si urmatoarele sume si dupa prima transa, nu se ajungea aici. Totul a fost luat de ape in urma inundatiilor. A trebuit s-o luam de la zero. De atunci batem drumurile pe la institutiile statului sa se implice mult mai serios in rezolvarea acestei probleme. Totusi, este un pod peste un drum judetean. Acest pod face legatura dintre doua judete: Iasi si Botosani", a declarat Ioan Caruntu, primarul comunei Andrieseni.
In urma nenumaratelor demersuri facute de edilul comunei mentionate, saptamana trecuta Guvernul a mai alocat 1,5 miliarde lei vechi pentru refacerea acestui obiectiv.
• Un pod de numai 15 metri lungime, care face legatura dintre judetele Iasi si Botosani, este in constructie de peste 10 ani • Investitia nu trebuia sa fie mai mare de 11 miliarde lei vechi
Un exem