Văzând acest titlu, şi ştiind că în rolul principal este colosalul, şi la propriu şi la figurat, Gérard Depardieu, multă lume îşi va imagina că este exclusiv numele personajului principal. În realitate, este şi o marcă de motocicletă, de care acest fost muncitor la abator nici că se mai desparte, deşi e cam bătrâioară, aparţinând anilor '70.
Odată ieşit la pensie, se trezeşte că nu ştie bine ce să mai facă să-i treacă timpul. Între 16 şi 60 de ani (în realitate chiar atât având Gérard când a filmat), a muncit. Numai că, acum, când ar trebui măcar pensia să-i tihnească, se izbeşte de o birocraţie care ne-am fi putut imagina că nu este decât un păcat al nostru.
Ei bine, e universal valabilă. Prin urmare, cum de-a lungul timpului a mai schimbat angajatorii, aceştia au uitat să-l declare, iar acum trebuie să dovedească, fireşte, cu acte, cum şi cât a lucrat. Încercările lui de a pune totul în ordine se complică. Mulţi nici nu vor să audă să-l ajute, nevasta îl terorizează, ea fiind interpretată de Yolande Moreau, inexplicabila vedetă a francezilor, deşi belgiancă la origine, şi care la un fizic cel puţin bizar, a reuşit să ia două César-uri. În 2005 şi mai ales în 2009 pentru „Séraphine". Fiind din Belgia, nu e de mirare că cei doi regizori veniţi din aceeaşi ţară au apelat la ea, care face poate şi mai ciudată povestea acestui cuplu, care arată aproape a mutanţi. Pe cei doi realizatori publicul din România i-a descoperit la TIFF cu „Aaltra" din 2004, un film absurd, dar ataşant şi plin de umor negru, de-a dreptul bolnav pe alocuri. Ca să dea mai mult mister poveştii, cei doi au inventat o fantomă jucată cu multă convingere de Isabelle Adjani care şi aşa, în ultima vreme, pare de undeva între lumi.
Ea devine Yasmine, o fată care se presupune că a murit într-un accident de motocicletă şi care vine să-l ocrotească pe Gérard alias Mammuth o