\"Benzinarul\" de 1.8 litri, uitat de Honda sub capota autoturismului compact Civic, este anacronic, poate fi isteric şi n-are nicio legătură cu trendul eco - aşadar, o desfătare. Sursa: HONDASursa: HONDA
1 /.
Honda se îngrijeşte să înnoiască gama compactă Civic. Se va întâmpla, cel mai probabil, anul viitor. De ceva vreme, producătorul japonez se pregăteşte intens să ne plictisească groaznic. Printr-un lot tot mai consistent de modele cu pretenţii eco. Aşa cum dă bine acum.
Desigur, Honda nu a pornit singură pe acest drum. Toţi constructorii care se respectă sunt antrenaţi deja în această cursă nebună de mângâiere a orgoliului propriu, de îndeplinire a baremurilor de poluare oficiale, de îmblânzire a cavalerilor nervoşi care apără puritatea planetei şi de satisfacere a celei mai la modă fixaţii dezvoltate de presa mondială - modelele hibride şi electrice.
Nu este nimic în neregulă cu maşinile care adoptă soluţii tehnice inovatoare - mai ales sisteme alternative de propulsie care diminuează poluarea - cu excepţia faptului că, în marea lor majoritate, sunt anoste (ca imagine şi performanţe). Tot mai multe analize indică limpede că nici măcar peste un deceniu modelele hibride şi electrice nu vor avea decât un efect marginal asupra pieţei.
O desfătare vinovată
Fără a fi (încă) o raritate, actualul compact Honda Civic echipat cu motorul pe benzină de 1.8 litri - pe care l-am testat în versiunea GT, cea mai nouă echipare lansată pe piaţa din România - aminteşte de vremurile în care principala preocupare a inginerilor care puneau la punct un astfel de motor era atingerea nivelului optim de performanţă. Ne referim, de bună seamă, la performanţa dinamică.
"Benzinarul" uitat de Honda sub capota autoturismului compact Civic este absolut anacronic, poate fi sublim de isteric şi n-are nici cea mai vagă legătură cu tr