În ultima şedinţă Consiliul Local Sibiu a introdus câteva modificări referitoare la modalitatea în care firmele din Sibiu pot obţine acordul de funcţionare (HCL 138/2011). Aceste modificări au fost realizate pentru a actualiza vechea legislaţie, în sensul în care ea a fost adaptată atât la cerinţele sibienilor cât şi la nevoile de dezvoltare ale oraşului.
CITIŢI ŞI:
Gratuitatea la parcarea din Piaţa Mică nu e gratuită
18 milioane de euro pentru supervizarea autostrăzii Sibiu - Orăştie
Prima dintre modificări se referă la termenul pentru care se eliberează acordul de funcţionare – de la un an la trei ani. Însă pentru a putea obţine acordul de funcţionare cu o valabilitate de trei ani termenele actelor de la dosar trebuie să permită acest lucru, în caz contrar acesta eliberându-se tot pentru un an.
Termen mai mare pentru depunerea actelor
Noul regulament introduce şi un termen pentru depunerea actelor în vederea prelungirii acordului iniţial, şi anume 30 de zile înaintea expirării. Această măsură a fost introdusă pentru ca cele două documente (acordul şi prelungirea) să aibă continuitate şi pentru a da timpul necesar inspectorilor Primăriei să verifice şi să întocmească noile documente, fără ca agenţii economici să rişte amenzi în această perioadă.
Amenzi mai mari
În noul regulament este introdus un întreg capitol care reglementează organizarea şi funcţionarea unităţilor de alimentaţie publică în spaţii şi pe terenul aflat în proprietatea privată a agenţilor economici. Toate persoanele interesate să deschidă o afacere de acest gen au la dispoziţie HCL 138/2011, pentru a vedea care sunt condiţiile obligatorii pe care trebuie să le îndeplinească (referitoare la tipul construcţiei, obiectul de activitate, orarul de funcţionare, etc).
De asemenea, noua legislaţie locală introduce şi amenzi mai mari pentru cei