Cum stii ca start-up-ul tau este “urmatorul lucru major”? E simplu. Nu este. Multe dintre marile companii au pornit de la idei gresite, scrie Businessinsider.com.
Majoritatea companiilor s-au lansat pe piata cu idei diferite de cele care s-au format pe parcurs. Multe dintre planurile initiale erau ori lipsite de aplicabilitate ori, pur si simplu, proaste. Foarte rar se intampla ca un start-up sa inceapa cu o idee perfecta care nu mai trebuie modificata, major, pe parcurs.
Iata doar cateva exemple de companii ce au succes dar care initial au avut idei diferite.
Idee initiala: Compara fetele a doi oameni si puncteaza-l pe cel mai aratos
Ce a iesit? Facebook
Ideea initiala: Permite oamenilor sa se uneasca un grupuri pentru a putea atinge un scop numit “ThePoint”.
Ce a iesit? Groupon
Ideea initiala: Serviciu de geo-localizare bazat pe HTML5
Ce a iesit?Instagram (serviciu social bazat pe fotografie)
Idee initiala: Joc multiplayer online numit Game Neverending
Ce a iesit? Flickr
Idee initiala: Program de sharing fotografie si in functie de acestea formarea de grupuri de interes intr-o aplicatie numita Color
Ce a iesit? Inca nu se stie
Ce inseamna aceste exemple pentru tine, ca antreprenor?
- Nu mai astepta sa vina ideea perfecta. Ea nu va veni “din ceruri”. Trebuie doar sa te apuci de ceva de care esti pasionat si, in timp, start-up-ul tau va prinde contururi uneori nebanuite.
- Nu ideea ta este adevarata valoare, ci tu esti. Valoarea rezida in abilitatea ta de a invata de la potentiali clienti si sa evoluezi in functie de feedback-ul primit de la ei.
- Sa nu te ingrijorezi ca ideea ta nu va aduce roade, din prima. De cele mai multe ori ea trebuie modificata in functie de realitatile pietei, pe care, la inceput, nu ai cum sa le cunosti complet.
- Scoate-ti pr