Pentru cineva care a condus o viaţă întreagă maşini pe benzinăsau pe motorină, prima senzaţie pe care o ai atunci când dai întâiacheie la un automobil electric e extrem de ciudată. Nu se audeniciun zgomot şi te gândeşti dacă nu cumva ai făcut cevagreşit.
Citroën ne-a pus la dispoziţie zilele trecute modelul 100%electric C-Zero pentru un drive- test inedit, eveniment la care aparticipat şi Alina Bunică, pilot în Citroën Racing Trophy România,pe un Citroën C2R2-Max.
Zero consum de combustibil, zero emisii de CO2 şi niciun zgomot- aşa poate fi caracterizat, pe scurt, noul model Citroën, careeste expresia perfectă a filozofiei "Créative Technologie". CitroënC-Zero a fost conceput pentru a facilita mobilitatea urbană prindimensiunile sale compacte, încărcarea rapidă a bateriei, precum şiprin autonomia potrivită pentru călătoriile de zi cu zi cu maşina.Şi toate acestea într-o linişte care îi ajută pe pasageri să uitede zgomotul oraşului. După câteva ture cu C-Zero, Alina ne-aîmpărtăşit primele impresii: "Mi-a plăcut Citroën C-Zero pentru căeste foarte de uşor de condus, iar dimensiunile mici şivizibilitatea pe care o oferă o fac uşor de manevrat şi de parcatîn zonele aglomerate".
Preţmare, probleme cu alimentarea!
La fel ca şi maşinile de raliu construite de Citroën,câştigătoare a şase titluri mondiale la constructori în CampionatulMondial de Raliuri, C-Zero este un concentrat de tehnologie şicreativitate care răspunde astăzi provocărilor de mâine. Pentru a-lavea, trebuie să scoateţi din buzunar 36.642 de euro, cu TVAinclus. Şi asta nu e singura problemă. Încărcarea bateriei edificilă. Cei care stau la curte se pot descurca relativ uşor, darpentru cei de la bloc încărcarea e dificilă. Bateria nu edemontabilă.
"Ceea ce m-a impresionat extrem de mult a fost cuplulacestei maşini, care se simte imediat ce ai atins pedala deacceleraţie", Alin