România are o rată scăzută de absorbţie a fondurilor europene în domeniul transporturilor, energiei şi asistenţei tehnice, potrivit unui studiu al KPMG, care arată că până în decembrie 2010 au fost contractate granturi în valoare de 10,4 miliarde de euro. Granturile rambursate beneficiarilor se ridică însă la doar 1,5 miliarde de euro, reprezentând mai puţin de 10% din bugetul disponibil.
"Într-o perioadă de patru ani a fost contractat ceva mai puţin de jumătate din buget. Procentajul de contractare este sub nivelul ţărilor ECE, dar comparativ cu perioada scursă, nu este atât de departe de obiectivul ce trebuie atins. Din această sumă, granturile rambursate beneficiarilor s-au ridicat la doar 1,5 miliarde de euro, reprezentând mai puţin de 10% din bugetul disponibil în perioada de şapte ani. Veştile bune sunt că în domeniul cercetării şi al dezvoltării resurselor umane absorbţia fondurilor structurale a fost eficientă, iar Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării Regionale au întreprins deja acţiuni de amploare pentru recuperarea decalajului", a declarat Daniela Nemoianu, partener executiv la KPMG România.
Experţii KPMG mai arată că fondurile europene reprezintă o oportunitate unică de îmbunătăţire a infrastructurii în România şi de încurajare a investiţiilor. În plus, pe termen scurt, proiectele de infrastructură vor crea locuri de muncă.
F. A. România are o rată scăzută de absorbţie a fondurilor europene în domeniul transporturilor, energiei şi asistenţei tehnice, potrivit unui studiu al KPMG, care arată că până în decembrie 2010 au fost contractate granturi în valoare de 10,4 miliarde de euro. Granturile rambursate beneficiarilor se ridică însă la doar 1,5 miliarde de euro, reprezentând mai puţin de 10% din bugetul disponibil.
"Într-o perioadă de patru ani a fost contractat ceva mai puţin de jumătate din buget. Procentajul de