Conducerea Oltchim salută decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului, care a cerut în şedinţa din 12.05.2011 intrarea în legalitate a spotului publicitar "PCC Oltchim", difuzat pe posturile de televiziune Money Channel şi Realitatea TV, şi conformarea acestuia regulamentelor CNA. Prin această decizie, CNA confirmă utilizarea de către acţionarul minoritar PCC SE a unei publicităţi agresive, care nu asigură o informare corectă a publicului şi o concurenţă loială, întrucât este echivocă şi induce în eroare tocmai cu privire la caracterul publicitar, de promovare.
În acord cu observaţiile membrilor CNA, reiese că publicitatea promovată de PCC SE nu are un conţinut care să promoveze imaginea, produsele sau serviciile unei companii ci, prin asocierea imaginii şi numelui unei societăţi - în cazul de faţă Oltchim - într-un context negativ, nefavorabil acesteia, finalitatea demersului publicitar asumat de PCC SE este ambiguă, nerezultând în mod evident dacă se doreşte promovarea unui acţionar minoritar sau afectarea imaginii societăţii la care acesta deţine acţiuni.
Decizia CNA vine după ce, în data de 11.05.2011, Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a recomandat PCC SE revizuirea comunicării şi eliminarea acelor afirmaţii care pot conduce la afectarea imaginii Oltchim.
Deciziile CNA şi RAC vin să confirme şi să întărească îngrijorările pe care conducerea Oltchim le-a exprimat de nenumărate ori în ultima vreme, cu privire la campaniile de publicitate agresive ale acţionarului minoritar PCC SE, campanii menite să discrediteze activitatea combinatului, cu scopul de a netezi drumul PCC SE spre o preluare facilă a Oltchim, la o valoare de piaţă mult diminuată.
"Acţiunile concertate de diminuare a valorii Oltchim se înscriu în strategia PCC SE de a bloca activitatea combinatului în vederea privatizării societăţii la o valoar