Comisia Europeană a trimis un aviz motivat unui număr de nouă state membre, solicitându-le în mod oficial să implementeze integral directiva privind siguranţa căilor ferate. Austria, Germania, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Suedia şi Marea Britanie nu şi-au aliniat încă legislaţia naţională la directiva respectivă, deşi aveau obligaţia de a face acest lucru până la data de 24 decembrie 2010. Comisia le-a acordat acestor state membre un termen de două luni pentru remedierea situaţiei, iar în caz contrar poate transmite cauzele respective Curţii de Justiţie.
Directiva 2008/110/CE sporeşte nivelul de siguranţă a sistemului european de transport feroviar şi oferă un temei juridic pentru un cadru comun privind întreţinerea materialului rulant: înainte ca un vehicul feroviar să primească autorizaţia de funcţionare, trebuie identificat organismul responsabil cu întreţinerea acestuia. În cazul vagoanelor de marfă, entitatea responsabilă cu întreţinerea trebuie să fie certificată în conformitate cu un sistem elaborat de Agenţia Europeană a Căilor Ferate şi adoptat de Comisie la data de 10 mai 2011.
F. A. Comisia Europeană a trimis un aviz motivat unui număr de nouă state membre, solicitându-le în mod oficial să implementeze integral directiva privind siguranţa căilor ferate. Austria, Germania, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Suedia şi Marea Britanie nu şi-au aliniat încă legislaţia naţională la directiva respectivă, deşi aveau obligaţia de a face acest lucru până la data de 24 decembrie 2010. Comisia le-a acordat acestor state membre un termen de două luni pentru remedierea situaţiei, iar în caz contrar poate transmite cauzele respective Curţii de Justiţie.
Directiva 2008/110/CE sporeşte nivelul de siguranţă a sistemului european de transport feroviar şi oferă un temei juridic pentru un cadru comun privind întreţinerea material