Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat, luni, după încheierea şedinţei CGMB, că va începe o campanie pentru informarea cetăţenilor privind referendumul local, el subliniind că va ţine şi de primărie dacă cetăţenii vor veni la vot pe 26 iunie, informează Mediafax.
Oprescu a precizat că cele două întrebări votate nu mai pot fi schimbate şi că va urma o campanie pentru a le explica bucureştenilor sensul acestora. Campania pentru informarea bucureştenilor se va face prin prin foi explicative.
În opinia primarului general, întrebările propuse de PDL şi votate de consilieri sunt "formulate tendenţios". El a adăugat că întrebările propuse de USL erau mai concentrate.
"Ar fi trebuit să fie nişte întrebări care să nu inducă în eroare, prin care oamenii să nu fie manipulaţi pentru că nu sunt obişnuiţi cu exerciţiul democratic, deoarece în 20 de ani nu i-a întrebat nimeni nimic. Doresc o lămurire a acestor întrebări, nu le mai pot schimba", a spus Oprescu, care a subliniat că orice fel de referendum se justifică pentru că este un exerciţiu democratic.
Potrivit edilului general, pentru organizarea acestui referendum se vor cheltui 1,2 - 1,3 milioane de euro, iar consilierii CGMB au votat pentru alocarea a 2,5 milioane de euro.
Primarul general a afirmat că acest referendum poate fi considerat o repetiţie cu costume pentru alegerile locale.
"Cred că ţine şi de noi dacă bucureştenii vor veni la vot. Dacă le explicăm bine ce urmează să voteze", a susţinut Oprescu.
La rândul său, prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaiei, a declarat că acest referendum nu are efecte juridice, fiind un simplu demers politic, el exprimându-se împotriva organizării şi desfăşurării lui.
"Din păcate, din dezbaterea de azi (n.r. luni) nu am văzut pe nimeni doritor să le explice bucureştenilor care se vor prezenta la vot pe 26 iunie, că atâta timp cât referend