Noul Ford Focus şi-a pierdut din caracterul său sportiv. A evoluat însă mult în ceea ce priveşte tehnologia de ultimă generaţie
Istoria lui Ford Focus a început în 1998, o dată cu ieşirea din scenă a modelului Escort. Dintotdeauna, Focus, care face parte din clasa compactă, a fost pe placul românilor. La început pentru caracterul său sportiv. Acum, americanii au schimbat un pic registrul. Noul Ford Focus, lansat în această primăvară în România, e altfel. Extrem de tehnologizat, chiar peste clasa sa, cu un consum mic şi cu echipări bogate.
1.6 TDCI, 115 CP, 270 Nm, transmisie manuală, echiparea de top Titanium. Diesel. Asta înseamnă că te aştepţi la un pic de zgomot dinspre capotă. Focus-ul e silenţios, iar cei de la Ford spun că este cel mai tăcut din clasa sa. Motorul nu este sportiv. Vrei mai multă putere, Focus are pregătite şi alte versiuni. 1.6 este un motor cu dedicaţie clară pentru un consum mic. Contribuie şi sistemul "Start@ Stop", extrem de eficient atunci cînd circuli în aglomeraţiile urbane. Cifrele consumului provoacă dureri de cap rivalilor din clasă: 4,2 l/100 km (mixt), 5,1 l/100 km (oraş) şi 3,7 l/100 km (extraurban). Cu un mers normal, deci fără excese, a rezultat un consum extraurban de 5,9 l/100 km.
Suspensia este mai confortabilă în comparaţie cu modelul anterior. Se stă bine în scaunele noului Focus, iar cei aflaţi în spate nu se pot plînge de nimic.
16.000 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Ford Focus 1.6 105 CP, benzină, 5 uşi
Plusuri. Tehnologie de ultimă generaţie
Noul Focus are parbrizul încălzit, unic în clasa sa. În cadrul dotărilor exclusive, maşina are o cameră video montată pe parbriz. Aceasta poate recunoaşte semnele de circulaţie rotunde (limitări de viteză, depăşirea interzisă).
Lane Keeping Aid este un sistem care miş