Doru Bușcu, director editorial la Academia Cațavencu, a câştigat, astăzi, licitaţia organizată pentru vânzarea brandului contra sumei de 1,617 milioane de euro, preţ cu TVA. Este pentru prima oară în istoria presei din România când un ziar este scos la licitaţie. Sursa: Codrin Prisecaru
Doru Buşcu a declarat că, deocamdată, nu dispune de toţi banii, ci de o sumă "semnificativ mai mică": "Trebuie să ne asociem cu o bancă, un fond de investiţii ...".
Directorul editorial al Academiei Caţavencu a lăsat să se înţeleagă că modul în care s-a desfăşurat licitaţia din partea lui Adamescu a fost suspect: "Când vrei să iei o revistă, mai întâi vorbeşti cu oamenii, cu cine vrei s-o faci".
În următoarele cinci zile, Buşcu trebuie să facă rost de 1,617 de milioane de euro, pentru a deveni proprietarul brandului Academia Caţavencu. O parte din sumă vine "din propriul buzunar şi din cel al oamenilor care au fondat Caţavencu". Fondatorii Caţavencu deţin sume importante de bani de la vânzarea din 2006, când au vândut din acţiunile lor lui Sorin Ovidiu Vântu.
De această achiziţie a fost interesată şi jurnalista Sabina Fati. Aceasta nu a venit la licitaţie şi a trimis, în numele său, un delegat, pe Radu Şoldănescu.Ieri dimineaţă, Buşcu declara la un post de radio că Fati s-a înscris la această licitaţie ca reprezentant al omului de afaceri Dan Adamescu, patronul cotidianului România Liberă.
Licitaţia durat o aproape oră, timp în care noul proprietar, Doru Buşcu, a fost foarte calm. Au fost necesari 154 de paşi, a câte 7.500 de euro, pentru a se desemna noul proprietar al brandului Academeia Caţavencu. La licitaţia organizată astăzi se mai vând maşini, mobilier, aparatură de birou şi un apartament cu trei camere situat în Ştefăneştii de Jos.
Formula de calcul a preţului total a fost
(suma de pornire, circa 149.322 de euro+154X