Volvo V60, extensia cu portbagaj mai încăpător a gamei S60, este doar una dintre versiunile \"utilitare\" ale modelelor de clasă medie care se înclină în faţa berlinei. Sursa: VOLVOSursa: VOLVOSursa: VOLVO
1 /.
Break-urile sunt nişte maşini în care flămânzii cară varză, orătănii sau butoaie de plastic cu ţuică, iar berlinele de clasă medie – nişte "limuzine" care evidenţiază succesul incontestabil şi "clasa" proprietarului. Se pare că românii n-au scăpat încă de această prejudecată.
Spre deosebire de vest-europeni, care preţuiesc versiunile cu portbagaj mai încăpător ale modelelor de clasă medie tocmai pentru polivalenţa lor – atât de mult încât, în unele cazuri, solicitările pentru aceste versiuni le depăşesc pe cele care privesc sedanurile – românii ocolesc cu graţie oferta de specialitate.
Noul Volvo V60, modelul break derivat din berlina S60 pe care l-am testat recent, susţine cum nu se poate mai bine afirmaţiile anterioare. Deşi arată mai bine decât varianta în trei volume (chiar producătorul indicând că a pus accentul pe design), oferă mai mult spaţiu pentru depozitarea bagajelor şi, la fel ca orice Volvo din zilele noastre, este burduşit cu tehnologie de ultimă oră graţie căreia orice deplasare devine mai comodă şi mai sigură, V60 a atras, în 2011, de trei ori mai puţini clienţi decât S60.
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în primele patru luni ale anului, Volvo a comercializat 12 unităţi S60 şi numai 4 break-uri V60. Aceeaşi discrepanţă – uneori chiar mai evidentă, poate fi regăsită şi în cazul modelelor concurente. Astfel, în aceeaşi perioadă, Alfa Romeo nu a reuşit să vândă niciun 159 Sportwagon (!), Honda a livrat doar 6 Accord Tourer (berlina gamei japo neze a convins, în schimb, 85 de clienţi), iar Volkswagen, care pare să-şi fi făcut cel mai bine treaba, a comercializa