Distribuţia slabă, investiţiile tot mai mici în publicitate şi evoluţia tehnologică au pus presa românească pe butuci. Doar inovaţia o mai poate salva, spun specialiştii în media. „Televiziunea este duşmanul presei“ şi „femeile sunt targetul ideal pentru companiile de media“, acestea au fost câteva dintre concluziile Conferinţei Naţionale a Presei.
Manageri de presă şi oameni din publicitate au discutat ieri despre situaţia presei scrise, despre inovaţie, distribuţie şi investiţii în publicitate în cadrul evenimentului Conferinţa Naţională a Presei organizat de Media Management Institute - Media Gold.
„Investiţiile publicitare sunt la advertiseri, iar ei dau drumul acestor resurse în funcţie de anumiţi factori", a încercat să răspundă Cristian Mucichescu, Managing Director al OMD, la întrebarea „Unde sunt banii?".
El a mai explicat că, în afara internetului, toată piaţa este în scădere, iar acest lucru s-a întâmplat în ultimi trei ani în mai toate ţările din Europa. „Televiziunea este duşmanul presei scrise", a mai spus Mucichescu.
„Presa are o problemă pentru că din punct de vedere tehnologic şi-a atins anumite limite, dar cred că încă mai are lucruri de spus", a mai adăugat el.
Jim Chisholm, analist media din Marea Britanie
Peter L. Imre, directorul general al Adevărul Holding, a vorbit despre relaţia presei cu investitorii în publicitate şi despre distribuţie. „Cred că trusturile de presă sunt salamul din sandwich-ul dintre agenţiile de publicitate şi distribuitori şi sunt într-o situaţie extrem de neconfortabilă", a declarat managerul Adevărul Holding.
„În România există 5.500 de puncte de vânzare, cum să ajungă ziarele la atâtea milioane de cititori? Şi ne mirăm de ce nu se citeşte presa scrisă", a adăugat el. Peter L. Imre a promis că până la sfârşitul anului produsele Adevărul Holding vor ajunge la români prin 16.000 de