144 de apeluri au fost înregistrate în primele luni ale lui 2011, dintre care 10 au semnalat cazuri de abuz. Unul singur s-a confirmat.
Înfiinţat la începutul lui 2009, Telefonul Copilului care funcţionează în cadrul Complexului de Servicii „Sfântul Ştefan“ din Slatina, a devenit, doi ani mai târziu, în martie 2011, Telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţă preluând de această dată şi situaţiile privind adulţii în dificultate. „Telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţă este un serviciu pentru protecţia copilului şi a adultului, a cărui misiune este să primească semnalările de abuz, neglijare şi exploatare a copilului sau adultului în dificultate, să asigure consilierea telefonică în aceste situaţii şi să intervină prompt în cazurile urgente prin intermediul unei echipe mobile“, a spus Viorica Stoica, şef serviciu în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Olt.
61 de persoane au sunat în mai
Numerele de telefon pe care le puteţi forma dacă vreţi să semnalaţi un caz de abuz sau dacă doriţi să cereţi informaţii sunt: 0800 800 564 şi 0249 412552.
Trei psihologi din cadrul DGASPC Olt, care lucrează în două ture, răspund la apelurile sosite pe Telefonul pentru semnalarea cazurilor de urgenţă. De 144 de ori a sunat telefonul în primul trimestru al lui 2011. Din cele 144 de apeluri, 110 au fost pentru solicitări de informaţii, 24 greşite sau mute iar 10 au fost referitoare la cazuri de abuz, neglijare sau exploatare. În urma verficărilor, a fost confirmat un singur caz de neglijare, fiind vorba de un copil din Pîrşcoveni. 61 de persoane au sunat în luna mai, dintre care 52 au solicitat informaţii privind serviciile pe care le oferă DGASPC Olt pentru copil şi familie din domeniile social, medical, educaţional şi justiţiei.
INFO BOX
Peste 400 de apeluri, în 2010
403 apeluri au fos