Ford a anunţat primele detalii despre cel mai mic motor din istoria sa, cu o capacitate cilindrica de 1 litru. Acesta este pe benzină, supraalimentat cu turbină si dezvoltă o putere echivalentă sau mai mare decât a unui propulsor pe benzină de 1,6 litri fără turbo, adica peste 90-100 Cai Putere (CP). Acest motor va fi produs şi în România începand de anul viitor şi va echipa mai multe modele Ford la nivel mondial. În plus, constructorul auto american a anunţat că lucrează şi la o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Noul motor face parte din familia EcoBoost (aşa îşi numeşte Ford propulsoarele turbo pe benzină), are trei cilindri, este cel mai mic propulsor din istoria Ford şi a fost dezvoltat la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie, a anunţat compania.
"Ultimele calibrari ale motorului se fac chiar acum", se arată într-un comunicat al Ford.
Propulsorul va livra aceeaşi putere şi cuplu echivalente sau superioare în comparaţie cu majoritatea motoarelor aspirate (fara turbo) de 1,6 litri, a declarat vicepreşedintele Ford pentru dezvoltare de produs Derrik Kuzak.
Sursa:0-100.hotnews.ro Ford a anunţat primele detalii despre cel mai mic motor din istoria sa, cu o capacitate cilindrica de 1 litru. Acesta este pe benzină, supraalimentat cu turbină si dezvoltă o putere echivalentă sau mai mare decât a unui propulsor pe benzină de 1,6 litri fără turbo, adica peste 90-100 Cai Putere (CP). Acest motor va fi produs şi în România începand de anul viitor şi va echipa mai multe modele Ford la nivel mondial. În plus, constructorul auto american a anunţat că lucrează şi la o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Noul motor face parte din familia EcoBoost (aşa îşi numeşte Ford propulsoarele turbo pe benzină), are trei cilindri, este cel mai mic propulsor din istoria Ford şi a fost dezvoltat la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie, a anunţat