Vânzările de bere au scăzut cu 2% în primul trimestru al acestui an, până la 2,8 mil. hectolitri, însă o tendinţă la finalul întregului an este greu de anticipat încă de pe acum, este de părere Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, care grupează cei mai mari producători din industrie. "Este dificil de spus, chiar dacă acum piaţa este jos, ce se va întâmpla în 2011", a spus Bratu. El a oferit exemplul anilor trecuţi, când în 2010 piaţa a fost pe creştere în semestrul doi, dar pe total a scăzut, trasă în jos de evoluţia din prima jumătate a anului, în timp ce în 2009 ambele semestre au fost mai slabe, deci şi anul a fost mai slab.
Asociaţia grupează Bergenbier, Heineken, Romaqua, URBB (United Romanian Breweries Bereprod), Ursus, dar şi Asociaţia Producătorilor de Hamei din România şi producătorul de malţ Solufflet Malţ România.
Producătorii de bere din Asociaţie generează 90% din volumul total al vânzărilor totale. De la 1 iunie preşedintele berarilor a fost numit Hezy Ovadia, care este şi preşedinte al URBB (din ianuarie 2011).
În ultimii doi ani, piaţa de bere a pierdut 16% din volume ajungând sub nivelul anului 2006. "Evoluţia industriei este legată de puterea de cumpărare", a mai spus Bratu.
La o piaţă de 17 mil. hectolitri în 2010, consumul pe cap de locuitor este de 78 de litri, în linie cu media europeană, însă în 2008, consumul ajunsese la 93 de litri. "Piaţa berii nu este consolidată, de aceea creşterile şi scăderile sunt mai pronunţate, mai abrupte", a mai spus Bratu. Puterea de cumpărare este un factor mult mai important în evoluţia pieţei decât o vară bună. În lunile calde se realizează cele mai mari volume de bere, ce pot fi duble faţă de restul anului, însă chiar şi aşa o vară ploioasă nu este benefică pentru conturile companiilor.
O piaţă de 2 miliarde de euro
Scăderea p