Piaţa de lux din China - de aşteptat să devină cea mai mare din lume până în 2020- a fost condusă de bărbaţi în ultimul deceniu. Fie că au cumpărat cadouri pentru partenerii de afaceri sau pentru iubite, ei au stimulat creşterea vânzărilor produselor de lux precum ceasurile elveţiene, bijuterii Cartier sau haine Louis Vuitton şi Gucci.
Însă acum, femeile sunt cele care încep să deţină puterea pe segmentul produselor de lux. potrivit The Wall Street Journal. Au slujbe mai importante, câştiguri mai mari, dar şi gusturi pe măsură.
Unul dintre cele mai reprezentative exemple pentru această evoluţie este Sun Ningning, manager de vânzări la GlaxoSmithKline PLC. În vârstă de 32 de ani, Ningning a cumpărat recent o geantă de piele Chloe, în valoare de 12600 de yuani ca un cadou pentru ea însăşi. Geanta costă cu 15% mai mult decât salariul ei lunar, dar pentru ea fericirea nu are preţ.
"E ceva în cumpărarea produselor de lux care mă face să mă simt fericită. Ceva ce nu pot explica cu adevărat", spune domnişoara Sun. Ea nu este singura care cheltuieşte o avere pentru a se răsfăţa, iar companiile profită de pe urma apetitului pentru lux a chinezoaicelor.
Brand-uri masculine, dedicate femeilor
Până nu demult, Bvlgari şi Maserati atrăgeau consumatorii portretizându-se drept simboluri puternice ale statutului masculin, dar mai nou ele îşi restructureză tacticile de marketing pentru a deveni atractive pentru femeile de carieră care au prins gustul vieţii bune. Ele lucrează din greu, însă şi răsfăţul este pe măsură: bijuterii extravagante, "jucării" high-tech - QWERTY sau accesorii pe patru roţi- şi haine la ultima modă sunt preferatele lor.
În trecut, Maserati era o companie dedicată exclusiv bărbaţilor, însă acum ea organizează petreceri private pentru femeile bogate, alături de linia de cosmetice Giorgio Armani şi compania italiană de len