Producătorul ungar de medicamente Gedeon Richter estimează o revenire pe creştere a businessului său din România anul acesta, cu un plus de 5% în condiţiile în care în 2010 cifra de afaceri locală s-a redus cu 14%.
"Piaţa din România creşte şi va continua pe acest trend. Realist vorbind, piaţa din România va creşte cu 5-10% în valoare, în timp ce în Ungaria creşterea va fi zero", a spus Erik Bogsch, managing director al Gedeon Richter. Grupul are o activitate integrată în România, unde are o facilitate de producţie achiziţională în 1998 la Târgu-Mureş, dar şi distribuţie, retail şi import.
Rulajul total din România s-a ridicat anul trecut la 137,3 mil euro, dintre care cel mai important aport l-a avut segmentul de retail şi distribuţie. Această zonă de business, construită de-a lungul timpului prin achiziţii, a adus în conturile companiei aproape 120 mil. euro. Distribuţia a rezultat în principal din fuziunea a doi jucători - Dita Import Export şi PharmaFarm - cumpăraţi în 2006, 2007. Aceeaşi strategie a fost aplicată şi în cazul farmaciilor, grupate într-o reţea de circa 120 de unităţi sub brandul Farmacia Richter.
Stabilizare în retail şi distribuţie
"Farmaciile ajung la break even. Am stabilizat această linie de business (retail şi distribuţie - n.red.), ceea ce este foarte bine", a mai spus Erik Bogsch. El a adăugat că nu sunt planuri de extindere pe acest palier de business.
Grupul ungar rulează aproape 90% din businessul său total din distribuţie şi retail în România, iar această zonă i-a dat cele mai mari bătăi de cap anul trecut pe piaţa locală.
În pofida acestui fapt, businessul total din România a contribuit cu 14% la cifra de afaceri de aproape 1 mld. euro a producătorului ungar, procente care însă sunt în scădere. În 2009, piaţa locală aducea 17% din veniturile grupului. România rămâne a doua