Membrii Comitetului Interministerial, înființat de Executiv pentru a elabora o nouă formă a taxei auto, au analizat, pe lângă reducerea taxei actuale cu 20-30%, și varianta introducerii unei taxe anuale de poluare. Sursa: ANDREI SPIRACHE
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat, astăzi, că există posibilitatea ca, în viitor, să fie pusă în aplicare o taxă auto unică. Adică una care să fie plătită anual de către toți posesorii de mașini.
”Eu rămân la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia înmatriculării mașinii în România, dar, în comitetul interministerial, am discutat și despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare”, a spus ministrul Mediului.
Mașinile vechi vor plăti un ”impozit anual” mai mare
Potrivit unor surse guvernamentale, mai mulți membrii ai comisiei au propus ca să se impună o taxă auto care să se numească „taxă de poluare” și care să să fie plătită anual.
Aceștia s-au gândit și la algoritmul de calcul al taxei. Dacă taxa va fi introdusă, cei care dețin mașini puternice și poluante ar urma să plătească cel mai mult, în timp ce proprietarii autovehiculelor euro 5 și cu motor mic vor scoate cei mai puțini bani din buzunar pentru a plăti taxa anuală.
În ceea ce privește mașinile hibrid, acestea nu vor achita taxă de poluare, au mai propus membrii comisiei.
Până una alta, ministrul a anunțat că s-a decis totuși ca taxa auto de primă înmatriculare să fie redusă și să se aplice și pentru maşinile intrate în circulaţie înainte de anul 2007.
Taxă redusă cu 20-30%
Laszlo Borbely a mai explicat că acordul ministerelor implicate este obţinut, iar după o ultimă discuţie cu primul ministru, Emil Boc, proiectul de lege va intra în şedinţa de Guvern.
”Din punctul meu de vedere, rămân la ideea ca dife