Producătorul băuturii carbogazoase a lansat o campanie ce aduce aminte unora dintre români de perioada când Pepsi era un lux pe care puţini şi-l permiteau. „Din vremurile când ne dădeam like-uri, cu un compliment şi cu o mângâiere“ este unul dintre mesajele campaniei „Pepsi. Şi ieri, şi azi“.
Compania care produce Pepsi a lansat recent o campanie menită să le amintească românilor de vremurile când Pepsi era o băutură exclusivistă pe care o găseai doar în restaurante selecte, iar Cabernetul Murfatlar „stropit" cu Pepsi era „ultima fiţă". Lucian (36 de ani), din Bucureşti, îşi aminteşte că, înainte de '90, avea ocazia să consume Pepsi doar de două ori pe an: când venea Crăciunul şi când pleca vara în vacanţă, motiv pentru care fiecare întâlnire cu miraculoasa băutură era o sărbătoare.
Pepsi, ca monedă de schimb
„Pepsi este unul dintre puţinele branduri prezente şi în trecut şi acum, şi care proiectau imaginea libertăţii spiritului, a ceea ce se întâmplă dincolo de graniţele blocului est-european", explică Ştefan Chiriţescu, director de strategie la agenţia Graffiti BBDO, agenţia care s-a ocupat de campanie.
Click pe foto pentru a vedea afişul campaniei „Pepsi. Şi ieri, şi azi“
Ideea campaniei a plecat de la două observaţii: „În primul rând, Pepsi există în România de câteva generaţii bune şi, în al doilea rând, faptul că Pepsi era una dintre acele mărci (puţine la vremea respectivă, în anii '70-'80) care funcţionau ca o monedă socială de schimb, îţi permitea să faci «tranzacţii emoţionale»: îţi dau un Pepsi, îmi dai o intrare la discotecă şi tot aşa", explică Ştefan Chiriţescu.
Astfel, agenţia a „articulat" două lumi diferite: distracţiile unui tânăr din anii '70-'80 cu distracţiile unuia de 18 -20 de ani din zilele noastre. „Precum se poate vedea şi din campanie, nimic fundamental nu s-a schimbat ca subiecte mari din