Membrii Noului Partid Comunist Român (NPCR) au relansat celebrul titlu de presă din perioada comunistă. Din cauza lipsei banilor, ziarul apare doar în format electronic, pe internet. În afara „Scânteii“ online, noii comunişti îşi fac propagandă folosind din plin tehnologia modernă: au canal YouTube şi o emisiune săptămânală, la o televiziune online.
Înainte era mai bine. Înainte, fiecare dimineaţă începea cu ziarul favorit. Îşi cumpărau „Scânteia", îl citeau din scoarţă-n scoarţă şi sentimentul de linişte se instala triumfător. Vizitele Tovarăşului decurgeau firesc, programul de înnoire arhitecturală era în plină explozie, întreaga naţiune română muncea pentru a-şi aduce aportul dezvoltării socialiste. Ei aveau slujbe sigure, nu trebuiau să facă performanţă, cum e azi la patron.
Haosul a început chiar din ianuarie 1990. Partidul unic, PCR, faţă de care dânşii nutreau un profund respect, a fost desfiinţat, iar comuniştii erau vânaţi pe la colţuri. România a intrat în epoca democratică, iar vechile slujbe liniştite şi sigure s-au transformat într-un maraton al angajării, încheiat de cele mai multe ori cu rezultate incerte sau chiar nefericite. „Scânteia" a fost desfiinţată, iar în puzderia de ziare şi reviste explodate pe piaţă şi-au făcut apariţia treptat tot felul de necurăţii: femei goale, cuvinte necuviincioase, criminali şi, în general, persoane cu o moralitate îndoielnică.
După douăzeci de ani. Renaşterea
Au trecut anii, până când nu s-a mai putut. S-au adunat într-o seară, după programul capitalist impus la serviciu, şi au luat hotărârea să reînfiinţeze Partidul Comunist Român. Aşa a luat naştere Noul Partid Comunist Român, cu sediul oficial într-un „atelier de muncă", sediul informal la terasa „Scânteia" şi cu un număr de membri ce fluctuează între 1.000 şi 25.000 de simpatizanţi, în funcţie de cel întrebat. Şi cum „clasa