George Koletsos, secretarul general al Organizaţiei Naţionale a Turismului din Grecia, susţine că românii ar putea profita de noua lege a investiţiilor. Reducerile de până la 20% la taxele hoteliere şi la toate produsele din turism sunt câteva dintre măsurile ce au ca scop încurajarea oamenilor de afaceri.
Indignaţi de „atacul mediatic" internaţional faţă de imaginea Greciei, responsabilii din guvernul elen încearcă să-şi apere singurul colac de salvare din criză, turismul. „Vreau să se înţeleagă clar că presa, în special cea internaţională, prezintă în mod exagerat evenimentele din ultima perioadă. Adevărul este unul singur: aşa-numitele proteste violente din Grecia au loc de fapt pe doar câţiva metri pătraţi, în piaţa din faţa Parlamentului. În plus, acestea sunt organizate câteva zile pe an, câteva ore pe zi", a declarat George Koletsos, secretarul general al Organizaţiei Naţionale a Turismului din Grecia, în cadrul unei întâlniri cu ziarişti români, la Atena.
Realitatea nu este departe de ceea ce descrie reprezentantul Guvernului. Săptămâna trecută, la nici 24 de ore de la oprirea conflictelor dintre protestatari şi forţele de ordine din Piaţa Sintagma, centrul Atenei era un loc liniştit. Singurele urme ale violenţelor se vedeau pe treptele unui hotel de lux, care au fost sparte de cei care au aruncat cu bucăţi de marmură în poliţişti. Dar chiar şi aceste vandalisme deveniseră obiective turistice, străinii fotografiindu-se în dreptul lor sau lângă corturile instalate de „indignanţi" în zonă.
Oficialul elen a insistat să precizeze că Grecia este una dintre cele mai sigure destinaţii din lume şi că promovarea obsesivă a manifestaţiilor din Piaţa Sintagma este dovada că presa se ghidează după deviza „Veştile proaste sunt ştiri bune". Şi, ca să demonstreze asta, statul elen pune capitala ţării în topul ofertelor turistice prin programul „Atena