Pentru a-şi păstra clienţii, companiile low-cost prezente pe piaţa autohtonă au ales să suporte parţial scumpirea petrolului. În Europa, companiile low-cost transportă anual o treime dintre pasagerii care călătoresc cu avionul. Lupta pentru a menţine preţurile scăzute este acerbă.
De la începutul acestui an, cotaţiile în creştere ale barilului de petrol au determinat scumpirea unei game largi de produse, de la carburanţi la alimente. Una dintre „victimele" acestui fenomen este şi industria aviatică. La nivel mondial, operatorii aerieni au fost nevoiţi să suporte creşterea semnificativă a preţului ţiţeiului. Acum, costurile cu carburanţii au ajuns să ocupe cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor companiilor aeriene, spun specialiştii.
În general, profiturile companiilor low-cost vin din taxele adiţionale pe care le aplică (cum ar fi cea pentru bagaje). Însă, în ultima perioadă, companiile au fost forţate să majoreze preţul de bază al biletelor de avion low-cost. Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, a crescut preţul de bază al biletelor cu 12% în ultimul an. Şi peste Oceanul Atlantic lucrurile stau la fel: din cauza preţului ridicat al petrolului, biletele de avion s-au scumpit aici cu cel puţin 10 dolari. Delta Air Lines a majorat preţurile cu 20 de dolari pentru călătoriile dus-întors.
Profiturile au fost afectate
Scumpirile aplicate de American Airlines şi Southwest Airlines au fost, în medie, de 10 dolari. Transportatorii low-cost JetBlue, AirTran şi Virgin American au majorat şi ei preţurile. Este a şasea scumpire aplicată de companiile americane în acest an. În acest context, ce se întâmplă cu operatorii low-cost care activează pe piaţa autohtonă? „Cheltuielile mai mari cu combustibilul ne afectează profitul. Uneori, veniturile rezultate din anumite zboruri acoperă numai cheltuielile aferente acestor