Operatorul licenţiat al Oradiei, RER Ecologic Service, se află într-un continuu proces de tehnologizare, despre care directorul de producţie al societăţii, Ionel Ban, spune că duce la o creştere vizibilă a randamentului şi a calităţii serviciilor prestate.
Pe de altă parte, compania lucrează la îmbunătăţirea sistemului de colectare selectivă a deşeurilor, care în Oradea mai are câteva hopuri de trecut. Pentru asta, e nevoie însă şi de colaborarea orădenilor, pentru că scopul RER coincide cu al cetăţenilor: de a face oraşul mai frumos, mai curat, mai verde...
GPS-ul asigură seriozitatea
- De anul trecut, RER a demarat un proces amplu de tehnologizare. Pentru care operaţiuni a fost înlocuită munca manuală cu cea automatizată?
- La măturat, unde e cel mai mare volum de activitate, avem măturătoare mecanice. S-a redus numărul de personal necesar, mai ales în parcuri. S-au înlocuit şi coasele cu fir cu tractoraşe care tund şi aspiră gazonul. Randamentul este clar mai bun.
- Ce dotări are firma în prezent, ce a achiziţionat din 2008 încoace?
- În 2010 şi anul acesta am achiziţionat în leasing opt autocompactoare noi, de 16, 18 şi 23 de metri cubi. Am mai cumpărat măturători mecanice şi am adus un utilaj pentru spălarea recipientelor.
- Aţi dotat maşinile de colectare cu aparatură GPS. A meritat investiţia?
- Nu doar maşinile de colectare, ci toate utilajele noastre sunt echipate cu astfel de aparate, din două motive. Unul e de a urmări dacă şoferii respectă zona de acoperire şi cât de serioşi sunt. În al doilea rând, în cazul unor reclamaţii, putem da un răspuns fondat, nu unul gratuit. Investiţia a meritat: s-au făcut economii de carburant, iar calitatea muncii prestate a crescut.
Se cere front comun
- Care sunt problemele RER în relaţia cu orădenii? Dar cu municipalitatea?
- Aş porni de la problemele pe care l