Trenul cu regim special era compus din 27 de vagoane şi avea o lungime de 554 de metri. Din cele 27 de vagoane doar opt au intrat şi au ieşit de pe poarta fabricii de armament din Tohan, dar nu ştie dacă toate opt au fost încărcate cu componente militare.
Trenul încărcat la fabrica de armament Tohan SA Zărneşti, având ca destinaţie Bulgaria, şi din care au dispărut patru cutii cu 64 de focoase, avea 27 de vagoane, dintre care opt cu muniţie, armamentul fiind destinat unei firme din Sofia, afirmă surse din Poliţia Transporturi Feroviare Braşov.
Potrivit unor surse din cadrul Poliţiei Transporturi Feroviare Braşov, citate de Mediafax, trenul urma să ajungă la Sofia, Bulgaria, la societatea SAGE Consultants Co, firmă cu care Tohan SA Zărneşti a încheiat un contract privat.
Firma este societate pe acţiuni, reprezentată de Ghencio Hristev şi are licenţă pentru activităţi militare obţinută la 30 martie 2009 şi valabilă până la 30 martie 2012.
Cert este că ele au ieşit de pe poarta fabricii două tranşe, câte patru odată, sub supravegherea jandarmilor. Apoi, au fost au fost cuplate la celelate vagoane. Patru dintre vagoane au fost cuplate mai în faţă, iar patru mai în spate.
Trenul a plecat din Gara Zărneşti vineri, la ora 16.21 şi a oprit în Bartolomeu-Braşov Triaj şi Predeal. Trenul a stat în gara din Bartolomeu 50 de minute. A ajuns în Triaj la ora 19.00 şi a plecat mai departe de-abia în jurul orei 02.00, după ce a fost inversată locomotiva.
Şi asta pentru că trenul a plecat din Zărneşti cu o locomotivă Diesel, iar în Triaj a fost înlocuită cu una electrică pentru că urma să se intre pe un traseu electrificat.
În gara din Predeal trenul a stat o oră şi a plecat mai departe la 03.48. „Nu au fost probleme pe traseu. Noi am verficat, duminică, zonele în care a oprit trenul şi nu am găsit nimic. Magazionerul comercial a verficat toate