Cele două centre comerciale şi de divertisment din Oradea sunt în plină extindere, iar alte două mall-uri şi-au anunţat deschiderea. Orădenii vor avea mai multe opţiuni pentru shopping decât clujenii, unde există în momentul de faţă doar două mall-uri, Polus Center şi Iulius Mall.
Lotus Center, primul mall din Oradea, este în plin proces de extindere, urmând să fie inaugurat, cu un nou look, la toamnă. Era Shopping Park, prezent pe piaţa din Oradea de aproximativ doi ani, îşi măreşte spaţiul dedicat retailerilor, urmând să inaugureze secţiunea de mall, în toamna acestui an. Tiago Mall, primul mall falimentar din România, intrat în insolvenţă chiar înainte de a fi inaugurat, renaşte în această toamnă sub numele de Oradea Shopping City, în timp ce grupul Oasis pregăteşte inaugurarea centrului Prima Shopping Center, pentru anul viitor. Pentru banii orădenilor se va da prin urmare un veritabil război, din care va ieşi victorios acel centru comercial care va înţelege primul „ce vor orădenii". Dacian Palladi, consultant în afaceri, crede că reţetele clasice de marketing, care funcţionează în alte colţuri ale ţării sau ale lumii, ar putea da greş la Oradea. „Mall-urile trebuie să mizeze pe consultanţi locali, care înţeleg psihologia cumpărătorilor orădeni", a spus Dacian Palladi. Referitor la faptul că oraşul Oradea, cu cei aproximativ 206.000 de locuitori ai săi, va avea patru mall-uri, comparativ cu oraşul Cluj-Napoca, care are peste 306.000 de locuitori şi numai două mall-uri, Dacian Palladi speră că investitorii care au ales urbea de pe Criş şi-au făcut managementul riscului. „În Oradea sunt printre cele mai mici salarii medii din ţară, de aproximativ 1.200 de lei pe lună. Paradoxal, în ciuda veniturilor, mici, există studii care arată că bihorenii consumă mult şi că au un nivel de trai ridicat", a spus Dacian Palladi.
Un centru al familiei
Prezen