Compania canadiană Research in Motion (RIM), producătorul telefoanelor BlackBerry, plănuieşte să reducă forţa de muncă cu 2.000 de angajaţi, aproximativ 10% din totalul cifrei de angajaţi, motivul invocat fiind vânzările scăzute şi scăderea cotei de piaţă în faţa Apple, scrie agenţia de presă Bloomberg.
Compania canadiană a mai anunţat, de asemenea, un şir de modificări în management şi planurile de retragere ale directorului operaţional Don Morrison.
Reducerea numărului de angajaţi face parte dintr-un plan de "concentrare pe zone care oferă cele mai mari posibilităţi de creştere", potrivit unui raport făcut public de companie luni dimineaţă. Oficialii au mai declarat că "acest pas este unul prudent şi necesar" pentru succesul companiei pe termen lung. După această rundă de disponibilizări RIM va rămâne cu aproximativ 17.000 de angajaţi.
RIM a estimat luna trecută că veniturile trimestriale ar putea înregistra prima scădere din ultimii 10 ani. Compania pierde cotă de piaţă în faţa iPhone-ului de la Apple sau a dispozitivelor cu sistem de operare Google Android în mare parte datorită faptului că firma nu a fost în stare să lanseze un model important de BlackBerry care să le facă faţă rivalilor.
Jim Balsilie, unul dintre cei doi directori executivi ai companiei canadiene Research in Motion (RIM), a declarat în urmă cu o săptămână că în următoarele luni compania va lansa pe piaţă şapte smartphone-uri BlackBerry care vor utiliza următoarea generaţie a sistemului de operare BlackBerry.
Această declaraţie este o veste importantă pentru RIM care a încercat în ultimii ani să creeze produse capabile să concureze cu smartphone-urile şi tabletele care au ca sistem de operare iOS de la Apple sau Google Android. Cel mai recent produs pe care compania l-a lansat pentru a se menţine în "bătălia" dispozitivelor smart este ta