Profitul net al grupului ArcelorMittal, cel mai mare producător de oţel din lume, a crescut cu 10,6% în primul semestru, de la 2,35 miliarde de dolari în primele şase luni ale anului trecut la 2,6 miliarde de dolari, susţinut de majorarea vânzărilor cu 26%.
Vânzările au urcat în perioada analizată de la 37,6 miliarde de dolari la 47,3 miliarde de dolari, potrivit rezultatelor financiare anunţate, miercuri, de ArcelorMittal.
În trimestrul al doilea, profitul producătorului de oţel a urcat puternic, cu aproximativ 50%, de la 1,07 miliarde de dolari la 1,64 miliarde de dolari, iar vânzările au avansat de la 22,2 miliarde de dolari la 25,1 miliarde de dolari.
Grupul a prognozat o scădere sezonieră în trimestrul al treilea, dar a anunţat că cererea din China şi industria auto ar trebui să asigure, indirect, că declinul puternic de anul trecut nu se va mai repeta.
ArcelorMittal, care produce aproximativ 6-7% din cantitatea totală de oţel la nivel mondial, a majorat estimările privind cererea globală în acet an, ca urmare a consumului puternic din China. Pe piaţa chineză este estimată o creştere de 8,5% în acest an, susţinând astfel un avan de 7-7,5% la nivel mondial, potrivit Reuters.
Preţurile mai mari la oţel şi utilizarea a 80% din capacitatea de producţie au contribuit la majorarea profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA), la 3,41 miliarde de dolari în trimestrul al doilea, peste aşteptările pieţei şi maximul după criza din 2008-2009. Câştigul EBITDA ar urma să coboare la 2,4-2,8 miliarde de dolari în următorul trimestru.
Producătorii de oţel au beneficiat de evoluţia bună din sectorul auto, dar există puţine semne de recuperare în rândul celorlalţi clienţi importanţi, din sectorul construcţiilor, piaţă pe care ArcelorMittal este mai expus decât rivalii.
ArcelorMittal controlează în România combinat