Specialiştii în domeniu se luptă cu reticenţa unor politicieni, care au grijă de imaginea lor doar în campanie. Sursa: CODRIN PRISECARU
Consultanţa politică în România nu a regresat pe timp de criză economică. Dimpotrivă, a crescut în volum, iar cei angrenaţi în domeniu au început să se specializeze, un fel de “nişare în nişă". Chiar dacă pioneri în acest domeniu, precum Dan Andronic sau Bogdan Teodorescu, au preferat să se retragă pentru zone mai atractive precum consultanţa comercială, noii intraţi în joc se luptă să obţină contracte din partea unor politicieni încă reticenţi la beneficiile unor astfel de servicii sau care preferă să îngraşe porcul numai în ajunul campaniilor electorale.
În prezent, din raţiuni financiare, numai marile partide preferă să investească în consultanţa politică pe termen lung, cazul PDL care lucrează cu Kensington Communication, sau al PSD, care a contractat serviciile lui Dan Sultănescu, cu al său Centru de Studii şi Cercetări Infopolitic.
Consultanţa pe termen lung, apanajul partidelor cu bani
Serviciile de consultanţă politică pot varia de la 500 de euro, pentru o evaluare periodică a agendei politice, la peste 100.000 de euro, pentru o concepţie integrală şi coordonare a campaniei, ne-au declarat surse confidenţiale. Totul depinde de nivelul de implicare a consultantului în campanie şi de gradul de exclusivitate a clientului. Cu cât se cere mai mult de la consultant (serviciile separate de sondare a opiniei publice, creaţie de advertising, media buying, publicitate outdoor, organizare de evenimente), cu atât costurile sunt mai mari.
În general, partidul care este la guvernare dispune de finanţele şi disponibilitatea necesară pentru a angaja consultanţi politici, fie români, fie străini. Moda consultanţilor străini a dominat scena politică până în 2004, PSD excelând în acest d