Sute de persoane, printre care studenţi şi ingineri debutanţi, au participat la ultima betonare. După luni în care au avut loc întârzieri din diverse motive, lucrările la autostrada Arad - Timişoara încep să prindă contur.
Deşi sunt întârzieri de luni de zile, constructorii autostrăzii Arad - Timişoara încearcă să recupereze din timpul pierdut. Astfel, muncitorii au lucrat nonstop pentru a finaliza o parte din lucrări. Ziua de ieri a fost una glorioasă pentru ei, deoarece s-a finalizat unirea dintre cele două părţi ale podului peste Mureş din zona Alfa.
„După această unire mai trebuie să se toarne asfalt şi să fie montaţi stâlpii de iluminat”, spune unul dintre ingineri. Ieri, pe pod au fost şi zeci de studenţi şi absolvenţi ai Facultăţii de Construcţii. „Este foarte bine că suntem invitaţi pe şantierele din ţară. Aşa putem vedea şi noi cum merg lucrurile. Practica este foarte importantă şi participăm cu plăcere”, a spus Bianca Vidoni, studentă.
O parte dintre cei care au terminat Facultatea de Construcţii au norocul să şi lucreze ca ingineri debutanţi. „Mă bucur că am reuşit să lucrez în domeniul pentru care m-am pregătit. La o autostradă cred că se poate învăţa cel mai bine meserie”, a declarat Victor Ionescu, inginer.
Constructorii au spus că acesta a fost punctul critic al lucrării şi că totul va fi gata în prima jumătate a anului viitor. „A fost ultima betonare pentru chesonul de închidere a podului peste râul Mureş, ceea ce reprezintă punctul cheie pentru realizarea contractului. Darea în exploatare a unei mari părţi a acestui contract este preconizată pentru finele acestui an”, a explicat Martin Staffer, manager de proiect.
Ultima betonare
Podul peste Mureş este primul din România construit prin metoda de execuţie în console libere cu beton monolit. Podul constă din trei piloni şi două culee şi are o lungime tota